***


Eu vreau ca atunci cand cresc mare sa am o casa pe care am cumparat-o pe banii pe care i-am facut dezvoltand o idee de business in Moldova. Pentru ca in Moldova, ca in multe alte tari in tranzitie, exista o groaza de bunuri si servicii care lipsesc anume pentru ca investitorii straini se tem sa-si aduca banii aici. Pentru ca de multe ori intorcandu-ma de-acasa am intalnit in avion domni prezentabili care se intorceau dezamagiti de felul in care au fost tratati, fie de potentialii parteneri de afaceri, fie de autoritati. Pentru ca acesti domni erau gata sa investeasca in domenii cheie, si pentru ca eu cred ca cu un pic de schimbare in approach lucrurile pot sta altfel. Si daca cumva strang mai mult bani, eu as vrea sa inaugurez o universitate, tot acasa.
Eu vreau ca copiii mei, indiferent unde se vor naste, sa treaca des prin Moldova. Pentru ca chiar daca stiu ca vor fi destepti si vor face sport si canta la instrumente muzicale, eu nu vreau ca ei sa traiasca izolati intr-un balon de sapun fara sa stie ca majoritatea populatiei globului traieste in saracie, si ca strabuneii lor, ca toti saracii globului, au facut tizac ca sa se incalzeasca iarna fara sa banuiasca riscurile de sanatate asociate cu arderea lui.
Eu vreau ca ei sa fie indeajuns de inteligenti ca sa inteleaga ca apartenenta nationala nu conteaza si ca potential norocul de a se fi nascut intr-o tara mai dezvoltata decat a mea nu ii absolveste de obligatia umana de a fi sensibili si receptivi fata de problemele altora. Respectiv, eu nu vreau ca ei sa-si iubeasca tara pentru ca e “normala” si “cool”, ci sa realizeze ca ei locuiesc intr-o tara anormal de dezvoltata, probabil intr-o familie anormal de avantajata. Eu in general nu vreau ca ei sa-si iubeasca tara, eu vreau ca ei sa aprecieze ca tara sunt oamenii care ii inconjoara, si sa aprecieze ca trasaturile de caracter ale oamenilor sunt atat cauza cat si rezultatul conditiilor bune in care acestia au avut norocul sa se nasca. Eu vreau ca ei sa fie obisnuiti sa obtina lucruri prin efort si sa nu astepte ca eu, ‘tara’, sau universul sa le rezolve problemele.
Eu vreau ca ei mai putin sa vorbeasca si mai mult sa faca si sa nu se lamenteze pe bloguri. Eu vreau ca ei sa nu-i insulte pe cei din jur si mai ales niciodata, dar niciodata, sa nu invinuiasca pe nedrept. Pe scurt, eu vreau ca lor sa li se faca rau cand citesc posturi ca cel de mai jos.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 thoughts on “***

  1. am o idee buna de business, o televiziune, ce spui frate? independentă, adică tu să nu fuţi pe nimeni din angajaţii tă, fiind şef, şi fiecare să-şi facă treaba

Leave a Reply

