Chirtoacă – om de aur


Toate mesajele cu ”Votează soluția pentru Chișinău”, sau ”Schimbarea pînă la capăt”, sau ”Împreună pînă la urmă” dau dovadă, iarăși, de ”korobcikă”. Plictisit deja de sloganurile astea super-uzate, demagogice și fără de sens și după o discuție constructivă cu P. (cum altfel? :)), un brainstorming de idei am ajuns la câteva variante mai atractive. Alternative trash, cum n-ar fi.

De exemplu: ”Chirtoacă – al doilea Isus(?!)”. Pe panoul publicitar, Chirtoacă într-o toga albă merge pe apa cristalină de la Valea Morilor. În jurul lui rățuște și lebede pufoase, soare, verdeață, plajă cu nudiste, hoteluri Dubai-liere tîșnind din centrul lacului.

Altu ”Chirtoacă – omul cu petrolul”. Pe panou, Chirtoacă într-o jachetă de aia luminiscentă, cu un dreli agromnyi sondează Chișinăul în căutare de petrol. Pentru efect, se poate ca petrolul chiar să tîșnească violent din inima platformei Chișănăuniene, stropind moacă zîmbitoare a lui Chirtoacă.

Altă idee, care N. cu genialitate a pus-o în acțiune într-o seară cu fotojabator (este așa program, am auzit) e despre: ”Chirtoacă – om de aur”.

 

Eu vreau să cred că mai există idei. Mai există sloganuri. Mai există oameni cu acces la fotojabator. Sloganul ”Votează omul tău” trebuie să dispară. Pe veci. Eu încă aștept.

8 thoughts on “Chirtoacă – om de aur

    • daps. amu aștept fotojaba : )
      interesant si in ce kinou ar fi ‘chirtoaca, dorin chirtoaca’ a tau. ”From Romania with love?” sau ”You only vote twice?”. La Parlamentare, dupa asta, poate sa vina cu ”The city hall is not enough”. Da-i bataie!

  1. ce-i cu efortu asta disperant al bloggerilor moldoveni sa-l imite cit mai tare pe lebedev? asta ce-i un virus? jabe, slogane, maturi? pare o competitie epigonica. pentru ce? ca sa fie rupator ca dinsu..? ramine sa se puna si poze din calatorii cu capace de canalizare si semafoare si sa se comenteze designul lor. si chirtoaca sau alt dodon ce au cu chinul asta trist de atras atentia? asa fac tabloidele care paraziteaza pe imaginile lui middlton si Co., sau unimedia sau publika.., da oamenii care parca au ceva de zis si se numesc bloggeri, ei de ce o fac?

    • 1. cine-i lebedev?
      2. chirtoaca si dodon sunt in campanie. ei trebuie sa ne convinga sa ii votam. pentru asta exista public scrutiny. si dezbateri electorale. si apel catre oameni cu declaratii, planuri, solutii, etc. iar asta, la randul sau, produce reactii ale oamenilor. despre cat de buni sau rai sunt ei. despre cat de creativi sau nu sunt ei.
      3. blogherii, dac tot insisti – ca institutie – nu sunt altceva decat simpli oameni. care asculta, privesc, gandesc si scriu. ei nu sunt o ‘scoala de gandire’ sau o ‘putere’ pentru ca nu sunt uniti intr-o idee, concept. ceea ce e bine. ei gandesc si scriu. altii citesc. se informeaza. se amuza. se enerveaza, discuta. e un schimb de opinii. eu nu vad nimic rau in schimburi de opinii si perspective.
      4. ceea ce eu vad rau este tendinta unor oameni de a ostraciza si a fi inchistati. a limita ‘spatiul’ de gandire a unora (gen blogheri) – cum ca ei nu ar avea dreptul (sau ar fi imoral, rau) sa faca ceva. Adic e ok sa iti pui intrebari si sa fii revoltat, dar asta nu inseamna ca viziunile tale asupra scopului existential al omenirii este mai corect ca al meu. Iar in acest caz, tonalitatea de om ‘corect’ si ‘superioara’ nu ajuta. La urma urmei, daca acesti blogheri care isi permit sa face fel de fel de chestii care te enerveaza, daca unimedia si publica e revoltatoare pentru tine, daca the sun sau daily mail te dezgusta – NAHUI TU TE UITI LA DANSELE?
      5. oamenii care parca au ceva de zis si se numesc comentatori-pe-bloguri, ei de ce o fac?

      si totusi, cine e lebedev? sa-l google-uiesc? semafoare si gauri de canalizare suna destul de interesant.

  2. 2. nu cred ca cineva in campania asta mai poate fi convins de ceva nou, revelator si in consecinta sa faca schimb de tabere. ar mai fi procentul de nehotariti si care zica-se si este miza cea mare, dar mai tare nehotaritii au ales sa nu le pese, decit asteapta argumente hotaritoare storcatoare de voturi. deci, dincolo de creativitatea candidatilor si eventuala aparitie pe youtube de filmulete xxx cu ei, rezultatul scrutinului va depinde mai tare de intimplare decit de altceva; – asta e perceptia mea. si pornind de aici, imi pare speculativa folosirea imaginilor candidatilor cu care totul e clar. dar poate gresesc.
    3,4,5. succesul de care se bucura blogurile in genere le justifica existenta, intrebari nu-s (sau sint?). si tot asa formele in care se prezinta sint inspirate una din alta, se combina, schimba una pe alta, informatia trebuie sa circule…cine a zis ca e ceva rau (sau a zis?)? parc’ s-ar indreptati careva si nu e cazul;-)
    niste teme/subiecte/abordari imi pot stirni nedumerirea sau interesul, sau niste asociatii(cu lebedev sau tabloidele),dar, then again, pentru asta-s si comentariile.

    totusi is curios cine primul dintre bloggerii md vor face,на голубом глазу, concursuri cu tite http://tema.livejournal.com/915871.html
    si/sau vor posta poze din calatorii cu tomberoane si semafoare,semne de circulatie…
    http://www.tema.ru/travel/odessa.2011.04/
    http://www.tema.ru/travel/uruguay/#scaffolding

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s